2024/05/03
۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
با کامنت‌های عاشقانه در اینستاگرام  همسر چه کنیم

با کامنت‌های عاشقانه در اینستاگرام  همسر چه کنیم

در صفحه همسرم پیام عاشقانه می گذارند چه کنم

جامعه پویا -همسرم را خیلی دوست دارم ولی در یک سال اخیر، اتفاقاتی افتاده که خیلی نگرانم کرده است. خانمم ناگهان تصمیم گرفت در اینستاگرام فعال‌تر شود. البته صفحه اش پرایوت (خصوصی) است اما هرکسی درخواست بدهد، قبول می‌کند. به تازگی از خودش بیشتر عکس می‌گذارد و  برخی افراد مذکر بی‌وجدان برایش کامنت «زیبایی»، «یک تکه ماهی»، «خیلی خوشگلی» و ... می‌گذارند. البته خانمم در صفحه اش ننوشته که متاهل است. چه کنم؟
 

قبل از هرچیز باید بگویم این‌که نگران زندگی‌مشترک و همسرتان هستید، نه تنها طبیعی بلکه نکته خوبی است اما مواظب باشید این نگرانی حالت سوء ظن به خود نگیرد. البته اتفاقی که در صفحه شخصی همسرتان افتاده، باید مدیریت شود. شاید لازم باشد ایشان  برای مدتی، کامنت‌های صفحه‌اش را ببندد یا بعضی از کامنت‌های نامرتبط را حذف کند تا فالوئرهایش متوجه شوند که باید در بیان بعضی عبارت‌ها، تجدید‌نظر کنند.


 از همسرتان بخواهید که بگوید متاهل است


در صورت امکان از همسرتان بخواهید که عکس‌هایی از شما و علاقه‌مندی‌اش به زندگی‌مشترکش منتشر کند تا عده‌ای دچار سوءتفاهم نشوند. همچنین سعی کنید با همسرتان در موقعیتی مناسب درباره خطایی که مرتکب شده است، صحبت و تمام سوال‌هایی را که به ذهن‌تان می‌رسد، مطرح کنید؛ حتی برای این کار می‌توانید از قبل سوالاتی را که می‌خواهید از او در همین باره بپرسید، آماده داشته باشید. در این‌که زن و شوهر باید برای استحکام زندگی‌مشترک، حواس‌شان به رفتارهای یکدیگر باشد، شکی نیست. اما بهتر است حضور تعداد زیادی فالوئر و کامنت‌هایی را که درج می‌کنند، به معانی منفی تفسیر نکنید تا آرامش روانی‌تان دچار خدشه نشود. این‌که درخواست‌ها را پذیرش می‌کند، ممکن است به دلیل اضافه‌شدن دنبال کننده ها  و بهتر دیده شدن باشد و حتی ممکن است در قبول درخواست‌ها جنسیت مدنظر وی نباشد و همه را بپذیرد ولی نگرانی شما باعث شده روی درخواست‌های جنس مخالف حساس‌تر شوید. قضاوت زودهنگام درباره این رفتار همسرتان نداشته باشید.

 


 نگرانی‌تان را به او بگویید


یکی از نیازهای اساسی روانی در خانم‌ها نیاز به توجه، دیده شدن و حمایت از سوی همسر است و اگر شما بتوانید در این زمینه به قدر کافی موفق عمل کنید، هرقدر هم که دیگران از همسرتان تعریف کنند، نمی‌تواند تاثیر زیادی روی روان وی داشته باشد. همچنین در یک شرایط آرام و مناسب و بدون این‌که حالت تهاجمی و انتقادی شدید به خود بگیرید، نگرانی و انتظارات خود را با دلایل منطقی به خانم‌تان منتقل کنید. مثلا به او بگویید: «من می‌دانم که نباید با خانم‌های نامحرم خیلی گرم بگیرم و سعی می‌کنم این موضوع را رعایت کنم و انتظار دارم شما هم این موضوع را مدنظر داشته باشید تا خدای ناخواسته جایگاه اجتماعی، وجهه شما و همچنین رابطه عاطفی ما تحت تاثیر این موضوع قرار نگیرد».
نویسنده : دکتر حسین محرابی | ‌ روان شناس
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.